Joe Pedersen, operatør i pakkeriet i Hatting

“Jeg kan godt lide, at der hele tiden er noget nyt at lære – og at jeg både kan arbejde med teknik og bevæge mig i hverdagen.”

Jeg arbejder som operatør i pakkeriet, som er det sidste led, inden kagerne sendes ud fra vores bagerier. Her har jeg blandt andet ansvar for X‑Ray maskinen, hvor jeg sikrer, at produkterne lever op til vores kvalitetskrav. Derudover arbejder jeg med fejlfinding, opstart af anlæg og justering af bånd og robotpalletering, hvor jeg skifter programmer afhængigt af produktionen.

Det er et teknisk krævende arbejde, hvor der er mange processer og systemer, man skal lære. Det tager tid at blive oplært, men til gengæld udvikler man sig hele tiden – og der er altid noget nyt at sætte sig ind i.

Jeg er oprindeligt uddannet smed, men havde lyst til at prøve noget helt andet. Her har jeg fået mulighed for at skifte retning og lære en ny branche fra bunden. Lige nu er jeg i oplæring som bager, fordi jeg gerne vil udvikle mig endnu mere. Nogle dage arbejder jeg med dejen, andre dage med fyld som remonce og creme – og det giver mig en god forståelse af hele produktionen.

Det, der giver mening for mig i arbejdet, er variationen og det, at jeg hele tiden lærer noget nyt. Jeg kommer fra en branche, hvor jeg ofte lavede det samme i længere perioder – her er dagene mere varierede, og der sker hele tiden noget nyt.

Jeg oplever en arbejdsplads med en rigtig stærk kultur. Det er faktisk den gladeste arbejdsplads, jeg har været på. Vi tager os af hinanden, hjælper hinanden og spørger ind til hinanden i hverdagen. Der er en flad struktur, og både teamkoordinatorer og ledere er tæt på og klar til at hjælpe – og hvis man har idéer, bliver der lyttet.

Siden jeg startede, har jeg udviklet mig meget – både fagligt og personligt. Jeg er blevet bedre til at samarbejde, tage ansvar og række ud, når jeg har brug for hjælp. Det er helt naturligt her, og det gør det nemt at blive bedre i sit arbejde.

Hvis du overvejer at søge job hos os, vil jeg sige: Gør det – uanset om du er ufaglært eller har en uddannelse og ønsker at skifte retning. Her er gode muligheder for oplæring og udvikling, og hvis du er nysgerrig og klar på at lære, er det et rigtig godt sted at være.


Mit yndlingsbrød?

Store kanelsnegle. Dem har jeg elsket, siden jeg var barn.